Sant Sadurní d'Anoia - Lavern Subirats

Sant Sadurní d'Anoia
Lavern Subirats

Pel terme de Subirats, la capital de la vinya

Descripció general

Breu etapa entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Pere Lavern que transcorre majoritàriament per l’extens terme de Subirats, presidit per l’esplèndid castell del segle X que dóna nom al municipi. La ruta es caracteritza per un paisatge trencat per nombrosos torrents i rieres que travessen el territori.

L’etapa comença a l’estació de Sant Sadurní d’Anoia. Si es volgués aprofitar per visitar el castell de Subirats, junt amb el santuari de la Mare de Déu de la Font Santa i el nucli medieval de Torre Ramona, caldria dirigir-se cap a l’est i planificar bé el dia ja que es tracta d’una ruta d’una dotzena de quilòmetres i un cert desnivell.

Si decidim enfilar directament la Via Augusta Penedès, des de l’estació ens dirigim en direcció el centre del poble; passat el pont, després de les primeres cases, agafem el carrer de l’esquerra que baixa cap a la riera de Lavernó. La travessem i continuem recte. Passem davant mateix del mas de la Riera i tot seguit agafem un camí, coincident amb el Camí del Riu, que durant aproximadament 1,3 km voreja la riera, fins trobar la pujada del Cascarell. Després d’una costa una mica pronunciada, arribem a can Batista. Continuem pel mateix camí, que passa sobre la línia del TAV. Sense deixar-lo, arribem al torrent de can Batlle. Just després del torrent, deixem el camí de can Batista i agafem la pista a mà esquerra que travessa, de nou, la riera de Lavernó i una mica més endavant, el torrent de ca l’Artigues. Seguim el camí de ca l’Artigues fins creuar la carretera BV- 2429, a pocs metres de la qual es troba l’església de Sant Pere Lavern. En aquest punt es pot enllaçar amb la següent etapa o anar a buscar el tren a uns 250 m. a l’antic baixador de Lavern-Subirats, ara també Oficina de Turisme amb servei de lloguer de bicicletes.

Característiques de l'etapa
Perfil de l'etapa
Familiar.
A peu
Sí.
Ciclable
Ciclable, coincidint amb el Camí del Riu.
Fonts
Font de Can Batista
Zones de pícnic

Camí del Riu i Camí de can Batista.

Aparcaments

Sant Sadurní d'Anoia: estació de Renfe i aparcaments públics a l’aire lliure de l’Ateneu, del Centre i del Pont Romà.
Lavern-Subirats: estació de Renfe.

Fitxa tècnica
Temps a peu
1h 25 min (sense pauses)
Informació pràctica

Cal vigilar en travessar la carretera Bv-2429, just abans de Sant Pere Lavern, i també la mateixa carretera quan ens dirigim cap a l’estació de Lavern-Subirats.

Com arribar

Sant Sadurní d'Anoia
Línia R4 de Rodalies, estació de tren de Sant Sadurní d'Anoia.

Lavern-Subirats
Línia R4 de Rodalies, estació de tren de Lavern-Subirats.