La Granada - Vilafranca del Penedès

La Granada
Vilafranca del Penedès

Pel cor de la plana del Penedès

Descripció general

Torrents, barrancs, canyissars, alzinars i vegetació de ribera han queden enrere; en aquesta etapa, breu i força planera, la immersió en el paisatge de vinyes extenses i ben arrenglerades és total.

Sortim de la Granada pel camí de Vilafranca, travessem amb atenció pel pas elevat la C-15. Al nostre costat queda el jaciment de la Teuleria dels Àlbers, amb restes de fòssils de fa 16 milions d’anys i també restes d’una vila romana. Agafem el camí de les Cabanyes i uns 180 m més enllà trobem una pista a l’esquerra, el camí de ca l’Andratx. El seguirem fins desviar-nos a mà esquerra pel camí de les Segarres. Sempre vorejant les vinyes, arribem de forma perpendicular al camí de la Torreta dels Bous als Pujols. El camí de la dreta ens porta fins els Monjos per les Cabanyes i Pacs del Penedès per la variant nord de la Via Augusta. En canvi, per anar a Vilafranca hem d’anar a mà esquerra fins agafar el camí de la Pelegrina, el qual ens fa entrar a Vilafranca per l’extrem nord, molt a prop del jaciment romà dels Cirerers.

La situació de Vilafranca, al centre d’una plana amb només alguns turons que s'eleven un centenar de metres sobre la resta del territori, n’ha fet una important cruïlla de camins i, en conseqüència, un mercat significatiu al llarg de la història.

Dins de Vilafranca, seguim per la plaça del Pedró i el carrer de Santa Magdalena, entrem a l’antic recinte emmurallat pel carrer Ferrers i la part posterior del convent dels Trinitaris, fins a la plaça de la Vil·la, on tenim l’Ajuntament a la dreta i la capella gòtica de Sant Joan a l’esquerra. Si continuem baixant en línia recta arribem a la rambla de Sant Francesc, on  podem acabar l’etapa dirigint-nos cap a l’estació per la rambla de Nostra Senyora, o enllaçar amb l’etapa següent, si continuem pel carrer de Sant Pere en direcció Moja.

Característiques de l'etapa
Perfil de l'etapa
Familiar.
A peu
Sí.
Ciclable
100%.
Aparcaments

La Granada: Estació de tren.
Vilafranca del Penedès: Estació de tren.

Fitxa tècnica
Temps en bici
La Granada - Vilafranca del Penedès
Informació pràctica

Atenció a la sortida de la Granada, sobre la C15; s’han de travessar dues rotondes i no hi ha cap pas de vianants.

Com arribar

La Granada
Estació de tren de La Granada.

Vilafranca del Penedès
Estació de tren de Vilafranca del Penedès.